Stretching

Stretching vind ik zelf ook een hele belangrijke vorm van beweging. Het houdt je soepel en werkt heel goed tegen stijfheid. Hoe ouder je wordt, hoe meer stijfheid. Hoe meer je rek en strekoefeningen doet, hoe fitter en flexibeler je lijf blijft. Echt, onderschat stretchoefeningen niet, ze zijn magisch voor een lekker vrij en soepel lichaam!

Kies je voor ‘gemak’ en doe je het niet, of kies je er voor om je lichaam wel te helpen soepel en lenig te blijven?
It’s up to you.

Yoga en pilates, heerlijk als je jezelf eraan toegegeven hebt en dit een onderdeel is van je wekelijkse ritme, je stretcht en traint er heel je lijf mee en het geeft je tegelijkertijd ook heel veel rust in je hoofd en laat de stress uit je lichaam gaan. Geen yoga, pilates, doe dan gewoon dagelijks wat rek- en strekoefeningen, dát geeft al hele fijne resultaten!

Delen:

Bekijk ook:

De basis – Beweging

Bewegen is gezond. Je leest het overal en jij weet dat vast ook wel. Maar toch blijft genoeg beweging voor velen een lastige uitdaging. Hoe

Lezen »

Conditie

Als je een goede conditie hebt is dat super fijn! Je voelt je fitter, zelfverzekerder en bent niet direct moe als je even naar het

Lezen »

Kracht

Spiermassa opbouwen en onderhouden is ook een belangrijke peiler voor een goede hormoonbalans. Je hebt de echte fanatiekelingen die uren sporten, maar voor een goede

Lezen »