Herprogrammering

Creëer nieuwe conditioneringen

Echt heel simpel is het niet, maar ik kan het wel simpel uitleggen. Verplaats de prullenbak in je keuken en je loopt de eerste keren iedere keer naar de plek waar hij altijd stond. Doordat hij er niet meer staat, word je gedwongen om naar de nieuwe plek toe te lopen. Je conditionering verandert langzaam. Na een paar keer bedenk je al voordat je bij de oude plek van de prullenbak aankomt, dat hij ergens anders staat. Na een tijdje is de nieuwe plek van de prullenbak weer opnieuw in je systeem geconditioneerd.

En precies zo werkt het eigenlijk ook voor je gedachten en voor de aanleg van nieuwe paden in je hersenen. Nu is het allemaal best ingewikkeld om nieuwe paden aan te leggen in je brein, want ons brein denkt in eerste instantie vaak op de korte termijn.

Hoe hoger jouw lijdensweg is, hoe beter nieuwe conditioneringen omtrent gezonder leven vaak gaan. Je wilt namelijk echt van die maandelijkse migraine of van die spier- en gewrichtsklachten af waar je iedere keer zo last van hebt. Je wilt zo graag minder last hebben van je ADD-klachten of dat die irritante pukkels in je gezicht verdwijnen waar je gek van wordt.

Stoppen met roken, afvallen, fitter worden, terwijl de lijdensdruk nog niet hoog genoeg is, vraagt meer discipline. Wíl jij echt iets veranderen, heb je echt een heel duidelijk doel voor ogen, dan is bewust zijn van hoe je brein werkt en het aanleggen van nieuwe conditioneringen dé truc om sneller je doel te behalen.

Lees eerst de basiskennis om bewust met je brein aan de slag te gaan.

Herprogrammeer je brein

Om mijzelf nieuwe conditioneringen aan te leren, heb ik ontdekt hoe onwijs belangrijk gezonde voeding is. Mentaal werd ik steeds sterker om de gezonde levensstijl uiteindelijk eigen te maken. Een puur en gezond voedingspatroon klinkt zo veel makkelijker dan dat het voor velen is. In de praktijk heeft het merendeel het er vaak knap lastig mee. Van je niet goed voelen als je afkickt van de suikers (dus het denken nodig te hebben) tot aan emotie-eten. Van die suikers afblijven, is dan erg moeilijk. Laat staan die 500-800 gr. groente eten op een dag. Hoe dan?! → Jezelf de mentale spiegel voorhouden: patronen herkennen, deze durven aan te kijken en nieuwe paden willen aanleggen in je brein. Voor deze herprogrammering is rust en ruimte voor jezelf enorm belangrijk.

Voor deze herprogrammering is rust en ruimte voor jezelf enorm belangrijk in het hele proces. Hou je agenda voor de komende weken/maanden zoveel mogelijk leeg om echt met je eigen groei bezig te kunnen zijn en leg je focus erop.

Het herprogrammeren van je brein vraagt dan ook echt de nodige inzet van jou. Nieuwe conditioneringen creëren bij jezelf vraagt om bewustwording en doorzetting.

Echt gezond en puur eten (waaronder geen suikerverslaving meer en/of voedingstekorten opvullen) zet al zoveel in werking voor het laten groeien van je zelfbewustzijn. In combinatie met voldoende rust en ontspanning maak je je brein fitter. Het maakt je mentaal echt zoveel sterker. Je zal het ervaren als je het aangaat!

Delen:

Bekijk ook:

Transformatie

Het leven op aarde is iets magisch, het lichaam met al zijn functies is niet te bevatten, in onze slaap dromen we, gaan we naar

Lezen »

Ontgiften

Het verwijderen van toxinen uit je hersenen en lichaam In de huidige westerse maatschappij lopen de meeste mensen met allerlei toxinen in hun lichaam rond.

Lezen »